Tekstforfatteren får din hjemmeside til at sælge for dig
Med den rette tekstforfatter til hjemmesideteksterne opnår du en række fordele:
- Det bliver tydeligt, at du er eksperten på dit område
- Kunderne forstår værdien af din assistance og know how
- De finder dig på Google, når de selv erkender behovet
Derfor kan én investering i en tekstforfatter til hjemmesiden fylde din kalender med attraktive, velbetalte opgaver mange år frem.
Ikke alene er det en god forretning. Du sparer også kostbar salgstid, fordi kunderne fremover selv tager kontakt til dig og er meget tættere på at købe, når du hører fra dem.
Din egen tid er jo også kostbar. Og derfor får du ikke lavet de opdateringer på hjemmesiden, du gerne vil. Eller også bliver resultatet ikke godt nok. Og det ærgrer dig, for din eksisterende hjemmeside viser langt fra, hvad du i virkeligheden kan. Måske fordi du er blevet mere specialiseret, end du var, da teksterne blev skrevet. Måske fordi de aldrig har været gode nok.
Og du ved, at du mister kunder på det. Eller at du skal bruge unødig tid på at få kunderne til at betale det for dine ydelser, som du er værd. Du bliver heller ikke særlig tit kontaktet af kunder, der har fundet dig på Google. Derfor skal du arbejde for hvert et salg.
Hyrer du i stedet professionel tekstforfatning af dine hjemmesidetekster, kan du bruge din tid på det, du allerede er så god til, at du tjener penge på det. Samtidig kan dine nye tekster hurtigt komme ud og arbejde for dig. Så du vinder 2 gange.
Hertil kommer, at en professionel tekstforfatter kan sælge dig bedre overfor både Google og kunderne. Samt dine øvrige fordele ved at have en god hjemmeside:
Tekstforfatteren til hjemmesiden kunne være mig
Jeg hedder Majbritt Lund, er oprindeligt uddannet journalist på Danmarks Journalisthøjskole og har været selvstændig tekstforfatter siden 2007. Helt tilbage til dengang hvor mange virksomheder skulle til at have deres første hjemmeside.
Derfor har tekster til hjemmesiden været en stor del af mit virke lige siden. Særligt SEO-tekster har jeg stor erfaring med, da mine kunder selvfølgelig vil have, at kunderne kommer af sig selv – via Google.
Herudover har jeg et særligt fokus på at afklare målgruppen grundigt, før jeg kaster mig over tastaturet.
2024 holdt jeg oplæg om netop kombinationen målgruppe og SEO på SEOday, Nordens førende SEO-konference.
En fordel, at Majbritt ikke er teknisk
“Havde jeg skrevet selv, var teksterne blevet meget mere tekniske. Og mange af mine kunder er jo ikke lige så specialiserede som jeg selv. Majbritt skrev mine tekster på baggrund af grundige interviews, så det nu er tydeligt for andre specialister, at jeg kan løse de helt tunge opgaver, samtidig med at de knap så specialiserede kunder også kan forstå, hvad jeg kan hjælpe med.
Jeg tænker, at det ligefrem var en fordel, at Majbritt ikke havde den tekniske forståelse, for hun skrev kun, hvad der var relevant for målgruppen.”
Svenne Krap
Indehaver Kracon ApS
Kræver det en specialiseret tekstforfatter at skrive teksterne til hjemmesiden?
Ja. For teksterne skal skrives på en helt særlig måde, for at du får det fulde udbytte:
Din hjemmeside skal findes på Google på de søgeord, dine kunder søger på.
Det kræver viden om at
- vælge de rette søgeord
- fordele søgeordene rigtigt på hjemmesiden, så læserne lander på sider, der matcher deres søgeintention
- skrive SEO-tekster
Dine tekster skal ramme målgruppen og sælge.
Det kræver viden om
- hvilke ord og hvilket indhold, der får dem til at købe
- hvordan en salgstekst struktureres
- hvordan udbyttet præsenteres
- hvilken handling, det vil være realistisk at få kunden til at foretage. Skal han booke et møde, købe eller udfylde en formular?
Så ja. Hjemmesidetekster skal skrives af specialister.
Særligt hvis du sælger viden, kan du godt regne med, at teksterne på din hjemmeside er noget af det vigtigste i hele din markedsføring. For det er en tungere proces at købe immaterielle ydelser end kondisko. Derfor har dine mulige kunder brug for at læse professionelle tekster for at kunne se deres udbytte af at handle med dig. Så uanset hvor du får kontakten til kunden, vil de allerfleste læse videre på din hjemmeside, før de køber.
Og bliver de ikke overbevist her, kan du have spildt al den tid, du har brugt på netværksmøder, LinkedIn eller opsøgende salg – eller hvor kontakten nu er begyndt.
Professionel tekstforfatning = gennemtænkt kunderejse på hjemmesiden
Få læserne til at handle
Gode hjemmesidetekster kræver langt mere end korrekt og levende sprog. Den del er den letteste.
Det svære er at planlægge den digitale kunderejse på hjemmesiden. Og det kræver ekspertise og erfaring at lægge en effektiv strategi for, hvad læserne skal gøre, og hvordan vi får dem til det. Uanset om de skal købe i webshoppen eller kontakte dig.
Når din hjemmeside skal fungere som en effektiv salgskanal, skal en række detaljer tænkes ind fra start. For du risikerer at miste din læser for hvert ekstra klik, han skal foretage.
Går han i stå eller brænder inde med et spørgsmål, opdager du det ikke, ligesom du ville gøre, hvis I holdt et møde.
Vigtigt med onlinestrategi
- Nogen lander på en søgemaskineoptimeret underside direkte fra Google og har aldrig høre om dig før
- Nogen klikker på et link, du har delt på de sociale medier. De kender dig måske
- Nogen klikker på et link til et blogindlæg i dit nyhedsbrev. De kan have kendt dig i mange år
- Nogen har fået dig anbefalet og ved måske perifært, hvad du kan.Og din hjemmeside skal fungere for dem alle. Det stiller store krav til strategien om, hvilke sider du har brug for, og hvad der skal stå hvor
Derfor har du brug for en erfaren onlinetekstforfatter.
Endnu vigtigere med tekstforfatter til hjemmesiden nu
I takt med at en større og større del af kunderejsen nu foregår online, skal dine hjemmesidetekster ofte erstatte dig eller en sælger. Kunderne er blevet så vant til, at de kan få ”skriftlig rådgivning” og lave hele deres research på hjemmesiden. Frem til at de bliver klar til at kontakte dig.
Og finder de ikke svaret på deres spørgsmål, mister du dem. Derfor opdager du heller ikke, hvis de har forbehold mod at handle. For de fortæller dig ikke, hvor de går i stå.
I modsætning til hvad mange tror, skal tekster til hjemmesiden ofte være lange. Dels fordi Google foretrækker informative tekster. Dels fordi læserne skal overbevises om, at din løsning vil være den rette, før de tager kontakt til dig. Deres tid er jo også kostbar.
Mange begår den fejl at skrive teksterne til hjemmesiden alt for korte i troen på, at alle, der måtte være interesseret, tager kontakt til dem. Men det kræver meget af dem at foretage det opkald. Lige nu har du læst omkring 1500 ord af den her tekst. Og hvis du overvejer, om du skal give mig et kald, kunne jeg forestille mig, at du endnu har brug for at få svar på mindst 3 spørgsmål:
- Er du min målgruppe?
- Hvordan kan jeg skrive om dig og din virksomhed, når jeg selv arbejder i en anden branche?
- Hvad koster det at få en tekstforfatter til at skrive teksterne til din hjemmeside?
Så det vil jeg selvfølgelig svare på.
Du får svaret på de 3 spørgsmål her
Hvem er målgruppen for mine tekstforfatter-opgaver?
Du tilhører min målgruppe, hvis du
- foretrækker at uddelegere dine opgaver til eksperter, fordi du ved, at en tekstforfatter vil være lige så god til at skrive dine tekster, som du selv er til at løse dine betalte opgaver
- sælger ikke-fysiske produkter som konsulentydelser, undervisning eller rådgivning. Ja, det kræver noget helt andet at sælge viden end konkrete produkter, du kan tage et billede af
- sælger B2B ligesom mig og har brug for tekster, der matcher den mere komplicerede B2B-kunderejse
- vil have dine nye tekster ud at sælge for dig så hurtigt som muligt
Hvordan finder jeg ud af, hvad jeg skal skrive på din hjemmeside?
Dine salgstekster skal sælge. Ikke oplyse i dybden.
Derfor er mit primære fokus, hvilket problem du løser for dine kunder, og hvordan deres tilværelse bliver anderledes, når du har afsluttet din opgave. Derfor behøver jeg langt fra at forstå alt det, du selv ved om emnet.
Før jeg begynder at skrive, læser jeg, hvad der står på din hjemmeside i dag og interviewer dig om
- din løsning
- din målgruppe
- dine konkurrenter
Hvad koster en tekstforfatter til hjemmesiden?
Jo flere tekster, og jo mere, jeg skal undersøge, jo mere koster opgaven.
Samtidig udløser mængden af tekster selvfølgelig også mængderabat.
Oftest begynder priserne ved 13.500 kroner ekskl. moms.
Skal mange af dine tekster også søgemaskineoptimeres, så regn med priser fra 24.000 kroner ekskl. moms.
Inkl. rådgivning om, hvilke søgeord der vil være mest attraktive.
Har du tid, lyst og evner til at skrive selv, kan vi også aftale et skrivesparringsforløb, hvor du får min sparring i skriveprocessen.
Du skal kontakte mig tidligere, end du tror
Måske tænker tror du, at du skal vente nogle måneder med at kontakte mig, fordi du har nogle ubekendte, du først skal have afklaret.
Det kan være, at
- din målgruppe er upræcis
- dine produkter ikke er helt gennemtænkte. Måske mangler du at tage stilling til prisen
- du mangler de rette søgeord til SEO-teksterne, så du kan blive fundet på Google
Hvis ja, så er det netop nu, du skal ringe til mig. For de spørgsmål kan jeg rådgive dig om. Det giver dig 2 fordele:
- Du får professionel sparring i stedet for selv at skulle tage stilling
- Når jeg rådgiver dig, får jeg brugbar viden, som gør det meget lettere for mig at skrive teksterne til din hjemmeside bagefter
Når vi har defineret, hvilke sider jeg skal skrive, er næste skridt, at jeg interviewer dig, så jeg får den nødvendige viden til at sælge dig bedst muligt i teksterne. Også selv om du ikke er den billigste på dit felt. Måske ligefrem langt fra.
Herefter får du teksterne leveret med overskrifter m.m., så de er klar til at blive lagt på hjemmesiden, når du har godkendt dem.
Det ideelle er, at jeg skriver alle tekster til din hjemmeside på én gang. På den måde kan jeg arbejde effektivt, og du slipper selv for at skulle ind over opgaven flere gange. Samtidig får du mængderabat.
Alternativt kan vi dele opgaven op og prioritere de sider, du vil få det største udbytte af.
Så skal vi komme i gang?
Hvis ja, så ring 27 12 11 14, eller send en mail med det samme.
Du kan også booke en gratis introsamtale i min kalender. Skriv gerne et par stikord om, hvad vi skal tale om.
Kira Paulli, Videoproducent, Pixiweb
Hele hjemmesiden blev bedre
“Jeg vidste godt, at Majbritt er effektiv og professionel. Alligevel blev jeg overrasket over, hvor hurtigt hun afleverede mine nye SEO-tekster, og at hun havde fanget så præcist, hvordan de skulle skrives. Det var mikroskopisk, hvad jeg ville have rettet.
På min gamle hjemmeside havde jeg selv skrevet teksterne, og dengang fik jeg aldrig kunder via hjemmesiden. Det gør jeg nu.
Og nu bliver læserne på min hjemmeside i dobbelt så lang tid, og antallet af nye besøgende er mere end fordoblet.
Læs mere
“Selv om jeg stort set ikke selv gør noget i forhold til Google, ligger flere af mine attraktive søgeord på side et, og jeg sælger for 70-80.000 kroner til nye kunder, der finder mig på Google. Hvert år. Og de er meget tæt på at købe, når de ringer.
Jeg leverer klassiske videoer, som kunderne kan have glæde af i mange år – og ikke eksperimenterende videoer, der ”spræller”. Det afspejler teksterne nu. Derfor ved kunderne, hvad de køber og bliver tilfredse.
Det var en kæmpe lettelse, at så stor en del af det grundlæggende arbejde med hjemmesiden var lavet, og jeg fik mere tid og overskud til at justere de andre detaljer med blandt andet foto og video, så den samlede hjemmeside blev bedre.“
Hvad er SEO-tekster?
Kaldes også søgemaskineoptimerede tekster eller SEO-venlige tekster.
SEO-tekster er skrevet på en særlig måde med henblik på at blive fundet på Google på et bestemt ord.
Hvordan skriver man SEO-tekster?
Du undersøger, hvilke søgeord kunderne søger på i din branche.
Du skriver en god tekst, der gør læserne klogere på netop det ord eller emne.
Du følger en bestemt struktur, så hele teksten netop handler om det ord eller emne og ikke alt mulig andet.
Du inddrager ord, der minder om søgeordet. Også kaldet ”relaterede søgeord”.
Du bruger søgeordet i overskrifter, titel og description, og når du navngiver dine billeder.
Eksempel:
Den her side er søgemaskineoptimeret efter ”tekstforfatning til hjemmeside”. Og relaterede søgeord er blandt andet: hjemmeside analyse, billig tekstforfatter, tekstforfatter SEO, tekstforfatter web, tekstforfatter til hjemmeside, tekst til hjemmeside, dansk copywriter.
Skriv gerne til mig. Så kontakter jeg dig
Få flere tilfredse kunder, der kommer tilbage
Din målgruppe skal opleve, at du er særlig kompetent til at hjælpe netop dem. Som specialist i kundetyper kan jeg målrette din markedsføring, så du tiltrækker de rigtige kunder.
Emotionelle kundetyper bygger på grundig forskning: Alle kunder inddeles i 4 arketyper ud fra, hvad der påvirker dem til at købe. Når du har valgt én type, målretter vi hele din markedsføring og dine ydelser efter netop din målgruppe, og du får lettere ved at sælge.