Nå dine mål med en professionel sparringspartner

Med en sparringspartner kan du nå nye mål:
Vil du sætte nye tiltag i gang i din virksomhed?
Eller justere de rigtige steder?

Du har måske været i gang i nogle år og vil styrke væksten yderligere.
Eller også undrer du dig over, at det kræver mere at drive en virksomhed, end du havde regnet med.

I så fald er det en god ide at få en erfaren rådgiver, der kan stille de rette spørgsmål eller heppe på dig – alt efter dagsformen.

Spørgsmål som:

  • Hvem er den mest optimale målgruppe?
  • Skal jeg udvikle eksklusive produkter eller sigte bredere?
  • Hvornår skal jeg hæve mine priser?
  • Hvad er den mest effektive markedsføringsmetode?
  • Hvilke opgaver kan jeg automatisere eller uddelegere?

 

Og du opnår en række fordele ved at drøfte disse spørgsmål med en fast sparringspartner fremfor at stille spørgsmålene mere sporadisk i dit netværk.

For sparringspartneren

  • forbereder sig til jeres møder
  • spørger ind til dine overvejelser, og hvordan de passer med dine øvrige planer
  • udfordrer dig og stiller de nødvendige spørgsmål
  • har tid til, at I undersøger forskellige muligheder – fremfor at skride til et hurtigt svar med det samme

 

Og sparringspartneren får et samlet billede af din virksomhed og dine kompetencer og kan bidrage til en realistisk og ambitiøs strategi, så du når dine mål, fordi I løbende har grundige samtaler.

Derfor undgår du at sætte knopskuds-aktiviteter i gang, der ikke matcher din retning. Eksempelvis annoncekampagner, bogprojekter eller impulskøb hos dygtige sælgere, som du både ville bruge tid og penge på. Ressourcer, du kunne have sparet, hvis du var blevet udfordret med gode spørgsmål, før du købte. De spørgsmål får du fremover.

Som ejerleder har du altid mange forskellige opgaver, du skal løse, og nye muligheder du skal undersøge. Særligt salg og markedsføring fylder en del, fordi det er vigtigt. Men du vil sikkert hellere vil fokusere på dit eget speciale. Det, der fik dig til at oprette din virksomhed.

Du kommer ikke udenom at tage stilling til salg og markedsføring. Men med den rette sparring kan du til gengæld

  • slippe for at sætte dig ind i mange nye muligheder, der ikke er de rette for dig
  • nøjes med at drøfte de mest attraktive muligheder med en, der både kender dig og de gængse markedsføringsmetoder grundigt nok til at guide dig
  • arbejde fokuseret med udvalgte markedsføringsopgaver
  • uddelegere resten af opgaverne

 

Med andre ord kan du arbejde koncentreret og nå dine mål mere effektivt.

Marlene red

Anbefaler Majbritt til alle

“Hun kommer hurtigt til pointen og strukturerer samtalen effektivt. Derfor anbefaler jeg hende til alle, der vil udover rampen nu.

Majbritt styrer samtalen med sætninger som ”Jeg hører, at I vil … Det kan I gøre sådan og sådan.” Eller ”Der er de og de spilleregler, så hvis du vil A, så skal du …”.

Hun er også god til at planlægge, hvordan vi bruger tiden rigtigt. Eksempelvis spurgte hun, om der var behov for, at vi gennemgik mine søgeord en gang til, hvilket der ikke var, og så kunne vi gå videre med næste skridt. Og vi nåede 10 timers arbejde på én time, fordi Majbritt hele tiden skar de irrelevante spørgsmål væk.”

Marlene Nybro Thomsen
Marketing and communications manager, Alexandra Instituttet

Dorthe_Søgaard

Dorthe Søgaard, Ledelseskonsulent, evocon

Slut med generelle råd, der ikke handler om min målgruppe

“Mange af de markedsføringsråd, jeg tidligere har hørt, har været generelle råd, der ikke tog udgangspunkt i min målgruppe. Eksempelvis siger mange, at ens salgstekster skal være korte, fordi ingen vil læse så meget.

Men Majbritt har jo helt styr på min målgruppe. Så nu er jeg helt bevidst om, hvordan jeg skal skrive for at ramme min målgruppe, så jeg skriver mere målrettet og fokuseret.

Derfor vil jeg anbefale Majbritt til alle, der vil være skarpere på deres hjemmeside.”

Din sparringspartner kan være mig

Min baggrund er, at jeg er uddannet journalist og har efteruddannet mig indenfor onlinemarkedsføringstekster. Særligt SEO-tekster og nyhedsbreve målrettet præcise målgrupper, som får læserne til at handle.

Siden 2007 har jeg drevet mit eget kommunikationsfirma, og her har jeg registreret et stort behov for forretningsstrategisk rådgivning. For det kan ikke lade sig gøre at skrive gode markedsføringstekster, hvis retningen er uklar.

Samtidig ved jeg fra kunder, mit professionelle netværk og mig selv, hvad det kræver at drive en professionel virksomhed, og hvorfor det som regel er så lukrativt, at vi bliver ved.

Sparringspartneren stiller effektive strategispørgsmål

For at sikre, at vi bruger tiden bedst, indleder jeg ofte et sparringsforløb med en afklaring af de her spørgsmål:

  • Hvem er din mest optimale målgruppe?
  • Hvilke produkter vil du helst sælge?
  • Hvordan kan du udvikle dine produkter, så de er lettest at sælge til den valgte målgruppe?

 

Herefter er det meget lettere at lægge en effektiv markedsføringsplan, så du undgår at skyde med spredehagl.

Vi gennemgår din markedsføring ud fra følgende:

  • Matcher din markedsføring dine produkter og målgruppe?
  • Skal noget justeres?
  • Skal noget tilføjes?

Nå mest for mindst

Når jeg rådgiver om markedsføring, fokuserer jeg altid på, hvor du skal ændre mindst for at opnå mest. Derfor begynder vi ofte med hjemmesiden, for den er så vital en del af din markedsføring. Og når vi optimerer noget, der allerede virker, sparer du mange penge sammenlignet med at sætte nye tiltag i gang helt fra bunden.

Vi ser også på, hvad næste skridt skal være. Eksempelvis

  • null
    Nye sider på hjemmesiden

  • null
    Søgemaskineoptimering

  • null
    Profiler på sociale medier
  • null
    Co-branding med andre aktører fra din branche

  • null
    Omtale i medierne
  • null
    En blog

  • null
    Et nyhedsbrev. Herunder, hvordan du får flere læsere til dit nyhedsbrev, hvordan du sælger mere, eller hvordan du genaktiverer en liste, du ikke har skrevet til i lang tid

Sæt sparringsforløbet i gang - på det rette tidspunkt

I min sparring ser jeg både på, hvor stort udbytte, du vil forvente at få af en indsats – og hvilke tiltag du selv foretrækker at gå i gang med. For selv om du uddelegerer noget af arbejdet, skal du bidrage med dine ideer og din viden.

Et vigtigt element i planlægningen er at se på, hvornår de forskellige aktiviteter skal sættes i gang: Derfor kan det være en god ide at overveje en ny freebie, hvis du allerede har meget trafik på din hjemmeside, men få tilmeldinger til dit nyhedsbrev. Mangler du derimod trafik på hjemmesiden og er glad for at skrive, kan det være en god ide at skrive søgemaskineoptimerede blogindlæg, så du fremover får mere trafik.

Det har også stor betydning, hvor meget tid du har til opgaverne, og hvad dit budget er. Og du vil oftere høre mig sige ”Skal du det?” end ”Go Go Go”. For jeg vil være sikker på, at du går i gang med de rette opgaver. Og efter vi blevet enige om, hvad du skal – og at det vil være den mest optimale ide lige nu – ja, så hepper jeg.

Kåre

Kåre Sundmark, Sundmark Consult

Udfordrer mig hele tiden

“Det er en fordel med en tekstforfatter, der både arbejder med hjemmesider og nyhedsbreve, for det gør det lettere for mig at få den samme røde tråd og ramme målgruppen præcist gennem al min markedsføring. Så nu hvor hjemmesiden er færdig, er vi gået i gang med en freebie, så jeg kan få læsere til mit nyhedsbrev.

Majbritt er jo møgirriterende og udfordrer mig hele tiden.”

Søges sparringspartner til dine tekster?

Mange ejerledere foretrækker at skrive deres tekster selv.

Jo flere tekster du har brug for, jo mere kan tale for, at du lærer at skrive dine tekster selv. Særligt hvis du gerne vil blogge og skrive nyhedsbreve hyppigt. For har du en gang lært at skrive, så du rammer din målgruppe, kan du fremover gøre det hver dag. Både i din markedsføring, på sociale medier eller når du mailer med kunder og potentielle kunder. Så den tid, du bruger på at lære at skrive godt, kan hurtigt tjenes ind.

Alt efter din situation kan vi aftale, at jeg skriver nogle af teksterne for dig, så de kommer ud at arbejde med det samme, hvorefter du selv skriver nyhedsbreve og blogindlæg løbende.

Når du skriver, indleder vi med at planlægge, hvad de forskellige tekster skal gøre for dig. Herefter gennemgår jeg den specifikke teksttype med dig. Det kan være en SEO-tekst, der skal sælge, et blogindlæg, et nyhedsbrev, en freebie eller måske en bog. Og jeg fokuserer både på teksttypen, og hvordan du formulerer dit specifikke indhold, så det er tydeligt for de rette kunder, hvorfor de skal vælge dig. Særligt det sidste er vigtigt, for det svære er sjældent at skrive teksten, men at tage stilling til, hvad læseren har brug for at vide.

Herefter skriver du din tekst og kontakter mig, når du ikke kan komme videre. Muligheden for at få min feedback, når du går i stå, er noget af det vigtigste ved at have en skrive-sparringspartner. For på den måde undgår du at spilde din tid ved at blive ved med at skrive teksten om eller konstant at udskyde opgaven.

Uanset hvor du er kommet til i din tekst, får du min feedback, så du kan fortsætte dit skrivearbejde og gøre teksten endnu bedre.

En anden mulighed er, at vi indleder med at skrive din tekst igennem første gang sammen. Ofte vil jeg sidde ved tastaturet, mens du nikker eller ryster på hovedet. Har jeg brug for detaljer eller fakta, mens jeg skriver, kan du hurtigt opdatere mig, ligesom du med det samme kan korrigere, hvis noget skal fjernes eller præciseres.
Herefter har du en god ”kladde” at arbejde videre ud fra, så du kan arbejde effektivt, når du skriver videre selv.

Marlene red

Hellere sparring end kurser

Jeg er så glad for, at jeg nu selv har lært at skrive SEO-tekster, der rammer vores kunder på det ønskede sted i deres kunderejse – i stedet for at hyre Majbritt til at gøre det.

For nu har jeg fået en opskrift, jeg kan skrive tekster efter fremover, og jeg kan udfordre mine kolleger, når de skriver – eller forklare dem, hvorfor vi har skrevet, som vi har, på hjemmesiden.

Hvis jeg havde været på et kursus, skulle jeg først lære og så lave øvelser. Og efter kurset kunne jeg så begynde at skrive teksterne til vores hjemmeside. Nu løste jeg mine opgaver, mens jeg lærte. Derfor var det så effektivt.”

Marlene Nybro Thomsen,
Marketing and communications manager, Alexandra Instituttet

 

tine

Sine penge værd

“Jeg stillede ikke spørgsmål ved, at Majbritt var sine penge værd, for jeg havde hørt flere steder fra, at hun var god. Hun kunne både rådgive mig om den rette kundetype, lave en SEO-analyse og skrive fantastiske SEO-tekster. Alt det, jeg synes er vigtigt, under én hat.”

Tine Appel
Webdesigner, Appel Design

Priser for sparringsforløb

Alle mine forløb er fleksible og afregnes gennem et klippekort.

Du kan løbende booke tider i min onlinekalender eller ringe mere sporadisk, hvis du selv er fleksibel.

Som udgangspunkt anbefaler jeg et 10-timers klippekort til 13.500 kroner ekskl. moms, for det er stort nok, til at vi både kan lægge strategi og begynde på de konkrete opgaver uden at blive presset på tiden.

Har du spørgsmål om forløbet, eller vil du tale med mig, før du tager stilling? Så ring til mig på 27 12 11 14, eller send en mail. Jeg giver altid 15 minutters gratis rådgivning til læsere, jeg ikke har talt med før.

Skriv gerne til mig. Så kontakter jeg dig

Kontakt-Majbritt-Lund

HAR LØST OPGAVER FOR…

kundereference
kundereference
kundereference
kundereference
kundereference
kundereference
kundereference
frydenlund
kundereference
Medstrøm
kundereference
kundereference

Skriv dit søgeord og tryk ENTER