SEO-priser: Hvad koster SEO?
Prisen på SEO regnes ofte ud forskelligt fra firma til firma, så det kan desværre være svært at sammenligne forskellige tilbud. Nogle SEO-leverandører afregner efter no cure no pay, mens andre afregner per ord eller tidsforbrug.
Og vi SEO-tekstforfattere inkluderer ikke nødvendigvis det samme i ydelsen. Derfor er det vigtigt at vide, hvad du skal være opmærksom på, når du søger hjælp til Google optimering, så du ikke risikerer at sammenligne skævt.
Det får du overblikket over, i prisguiden her.
Har du fået et konkret tilbud med SEO-priser, og vil du gerne have en second opinion, før du tager stilling, må du gerne ringe til mig på 27 12 11 14.
Forskellige priser for SEO
No cure no pay
Nogle tilbyder en ”no cure no pay-løsning”. Her aftaler I på forhånd, hvilke søgeord du vil findes på, og hvilke placeringer du vil opnå, før du skal betale for arbejdet. Og du betaler kun, hvis ordet opnår den ønskede placering. I disse aftaler kræver leverandøren som regel, at han har den fulde kontrol over din hjemmeside. Både over teknikken og dine tekster. For hvis du ændrer noget, kan du komme til at påvirke hele SEO-arbejdet. Derfor er du meget bundet af sådan en aftale.
Du skal også have i baghovedet, at din leverandør bedst kan give dig den attraktive placering på ord, der ikke er den store konkurrence på.
Pris per ord
Nogle SEO-konsulenter arbejder på akkord og afregnes derfor efter hvor mange ord, der er i SEO-teksten. Selv om længden af en tekst betyder mere og mere i forhold til Google, så husk, at det vægter endnu mere, at teksten gør din læser klogere. Derfor er det problematisk med en afregningsform, der udelukkende handler om kvantitet.
SEO-justering af din tekst
Andre laver en let omskrivning af din egen tekst, så den kommer til at indeholde de rette søgeord og skrives om til en SEO-tekst. Det kræver, at teksterne på din hjemmeside er struktureret på en bestemt måde.
Løbende tidsforbrug
Denne model er mere fleksibel, og derfor har du mulighed for at justere antallet af SEO-tekster undervejs og få al den rådgivning, du ønsker. Selv foretrækker jeg den model, fordi det er meget forskelligt, hvor meget rådgivning mine kunder har brug for.
Vær opmærksom på, at ingen af de løsninger, jeg har nævnt, nødvendigvis inkluderer, at SEO-teksterne også skal kunne sælge. Fokus er primært på, at teksterne bliver fundet på Google.
Fleksibel SEO-løsning gennem klippekort og vækstpakker
Selv skriver jeg SEO-tekster gennem klippekort eller vækstpakker, fordi det giver den fleksibilitet, mange af mine kunder har brug for.
Du betaler for den tid, jeg bruger på opgaven. Det gør, at vi kan redigere i teksterne, til du er helt tilfreds med dem, så længe du har tid til gode.
Hvis du ikke har en søgeordsanalyse, laver jeg en for dig. Her finder jeg ud af, hvilke søgeord flest søger på, og på baggrund af min rådgivning beslutter du, hvilke ord jeg skal skrive SEO-tekster ud fra. Udover hvor mange der søger på ordene, ser vi også på, hvilke ydelser du helst vil sælge flere af. Samtidig interviewer jeg dig, så jeg får de rette oplysninger til at sælge dig bedst muligt i SEO-teksterne.
Denne opstart tager typisk to til tre timer.
Herefter skriver jeg SEO-teksterne for dig. Jo flere tekster, du bestiller på en gang, jo mere effektivt kan jeg arbejde. Derfor anbefaler jeg ofte et 20-timers klippekort til 24.000 kroner eks. moms, der typisk rækker til 7-8 SEO-tekster + en analyse.
Dog er det min erfaring, at en velfungerende hjemmeside udover SEO-teksterne har flere sider, der ikke skal søgemaskineoptimeres, da det ikke er alle sider, der egner sig til SEO. Det tager længere tid at skrive en SEO-tekst, så derfor kan du få endnu flere tekster på dit klippekort, hvis de ikke skal søgemaskineoptimeres allesammen. Det beslutter vi, når jeg har lavet SEO-analysen.
Har du allerede en SEO-analyse, springer vi selvfølgelig den del over. I så fald skal du regne med fra 2 timers skrivearbejde per SEO-tekst, alt efter hvor mange tekster du bestiller, og hvor meget nyt jeg skal sætte mig ind i, i forhold til det specifikke emne.
Arbejder du, ligesom jeg selv efter emotionelle kundetyper, så kontakt mig for en pris. Disse tekster tager som regel længere tid at skrive, netop fordi vi her kan ramme læserne endnu mere præcist.
Ring gerne 27 12 11 14, eller send en mail, hvis du har flere spørgsmål om priser på SEO-arbejde.
Du skal tjene din SEO-investering hjem
Det vigtigste er ikke, hvad prisen på SEO er, men hvor hurtigt du kan tjene investeringen hjem. Derfor skal du vælge de helt rigtige søgeord til dine SEO-tekster.
De råd, jeg oftest giver er:
Mine råd er:
Vælg søgeord, der indikerer, at læseren overvejer at købe. Det er eksempelvis søgeord som “revisor”, “advokat”, “SEO-konsulent” eller lignende. For folk søger formentligt ikke konkrete titler for at læse om andre menneskers arbejde. Ofte søger de på titler, fordi de skal bruge en med den pågældende profession.
Opret gerne landingssider hvor du kombinerer pris + din ydelse, hvis nogen søger på netop denne kombination. Som regel søger forholdsvis få så specifikt, men dem, der søger, er formentligt meget tæt på at købe.
Søgemaskineoptimer sider med ydelser, som du kan sælge hele året, og undgå sider med ydelser, der kun er til salg i korte perioder. Eksempelvis sider med kurser, som du holder få gange om året.
HUSK: Hvis du vælger dine søgeord strategisk, skal du måske kun have ganske få SEO-tekster.