I går søndag den 26. september klokken 14.29 sendte jeg manuskriptet til min bog ”Styrk foreningens kommunikation” af sted til forlaget Frydenlund.
Bogen er en håndbog til de godt 100.000 frivillige foreninger og organisationer, vi har i Danmark, om, hvordan de kan blive bedre til at kommunikere via
- pressen
- medlemsbladet
- hjemmesiden
- nyhedsbrevet
- aktivt og levende sprog
- og selvfølgelig med fokus på den gode historie
Jeg har samlet inspiration til bogen gennem mit arbejde gennem de sidste 3½ år. Her har jeg hjulpet forskellige foreninger, særligt i social- og sundhedssektoren, med at komme i pressen og udgive bedre medlemsblade. Derfor ved jeg, hvilke spørgsmål de foreningsaktive ofte har i forhold til intern og ekstern kommunikation. De spørgsmål og mange andre besvarer jeg i bogen.
Overvejer i øvrigt at ændre bogens titel til ”Få flere medlemmer gennem god kommunikation”. Hvad synes du?
Bogen udgives i øvrigt i forbindelse med, at 2011 er ”Det europæiske år for frivilligt arbejde.
Hej Jeg ville vælge den alternative titel, den udstråler mest værdi for læseren. Dorte, der har 16 års erfaring med salg
Hej Dorte
Mange tak for det. Er også blevet mere og mere overbevist om at det selvfølgelig skal være det.