Skulle jeg oprette mit firma forfra…
…ville jeg klart begynde at samle tilmeldinger til mit elektroniske nyhedsbrev med det samme.
Mit nyhedsbrev er i dag suverænt en af mine bedste markedsføringskanaler.
Når jeg sender nyhedsbreve ud
- får jeg radikalt flere besøgende ind på min hjemmeside, end jeg plejer
- begynder telefonen at ringe
- får jeg mails fra læsere, der vil høre, hvordan jeg kan hjælpe dem
- sælger jeg
De fordele kan du også få.
Strategi og planlægning er så nemt
Det er nemt at lægge en strategi for kommende nyhedsbreve:
Læg en plan for indholdet flere måneder frem.
Skriv dem, når det passer ind i din kalender og vent med at sende dem til det tidspunkt, der er strategisk bedst i forhold til dit salg.
Jeg møder rigtig tit potentielle kunder, der er helt med på, hvem jeg er, og hvad jeg kan, fordi de læser mine nyhedsbreve. Og nogle gange ringer de uopfordret og køber for 20.000 kroner i telefonen, fordi de er sikre på, at jeg kan levere varen efter at have læst mine nyhedsbreve. Eventuelt over flere år.
Synes du også, det lyder som en effektiv markedsføringsform?
Så er dette rådgivningsforløb om nyhedsbreve lige noget for dig.
Rådgivningsforløbet om nyhedsbreve består af
2 timers sparring via telefonen/skype.
Her laver vi en brainstorm over de emner, du fremover kan skrive om, lægger en nyhedsbrevsstrategi og planlægger indholdet til dit næste nyhedsbrev. Når du efterfølgende har skrevet dette nyhedsbrev, sender du det til mig og får feedback, før du sender det ud.
Disse korte og intensive forløb er meget mere effektive end lange kurser. For vi fokuserer kun på dig, din virksomhed og dine nyhedsbreve. Derfor får du svar på alle de spørgsmål, der er relevante netop for dig.
Hvorfor købe rådgivning af mig?
Jeg
- har selv skrevet nyhedsbreve siden 2010 og har over 3.000 faste læsere
- har stort fokus på salg, så jeg også kan hjælpe dig med, hvilke af dine ydelser, du skal fokusere på i dit nyhedsbrev + hvad din ydelse skal koste
- er oprindeligt uddannet journalist
- har løbede fået undervisning og sparring om nyhedsbreve
- er den effektive type, så vi kan komme langt på en session
- underviser i at sælge gennem nyhedsbreve
Min rådgivning er for dig, der
- er ambitiøs og klar til at investere og gøre en indsats
- gerne vil have rådgivning om nyhedsbreve af en, der også har fokus på resten af din virksomheds kommunikation. Så du ikke behøver en hær af rådgivere
Book en tid med det samme
Når du har betalt dit forløb, får du et link til min onlinekalender og kan bestille en tid med det samme.
Succes, at mailserien viser medlemmernes udbytte
“Et af vores produkter, Låneovervågning, overvåger kreditforeningslån og giver automatisk medlemmerne besked, når det kan svare sig for dem at lægge lånet om. Nye medlemmer tilbydes altid en gratis prøveperiode, hvor de se, hvor let det er.
Qua Majbritts rådgivning fik vi lagt en god strategi for en mailserie, der guider medlemmerne til at få mest ud af medlemskabet, mens det er gratis, så de får lyst til at fortsætte mod betaling.
Serien bestod primært af 2 slags indhold: Tilfredse kunder der fortalte, hvad de havde tjent ved at lægge lån om og de specifikke muligheder, systemet giver.
Det blev nu meget tydeligt, hvilken værdi Låneovervågning giver, og serien konverterer. Derfor betegner vi den som en succes.“
Martin Riedel
Direktør, REALKREDITKONSULENTERNE (Nu solgt til Howden Realkreditrådgivning )
Kompromisløs pitbullterrier med et ekstremt godt blik for e-mailkampagner
“Jeg troede ikke, at jeg havde brug for rådgivning. For jeg er selv journalist og vidste overordnet set, hvad jeg ville med min kampagne. Men Majbritts rådgivning gjorde min kampagne meget skarpere. Hun har et ekstremt godt blik for, hvad der virker i nyhedsbreve og e-mailkampagner og rådgav også ud fra mit produkt og min position i markedet.
Hvor jeg havde troet, nyhedsbreve primært handlede om ord og skrivestil, fokuserede hun i stedet på retning, budskab og rød tråd – gennem hele kampagnen.
Derfor har jeg nu en kampagne med en pop up på hjemmesiden + 9 mails, hvor alt indholdet fører hen til den videotype, jeg vil sælge gennem kampagnen.
2 ting gjorde en særlig forskel:
I mit udkast lovede jeg en stor rabat til læsere, der skrev sig op til mit nyhedsbrev, og jeg forsøgte at sælge to forskellige typer videoer.
Selv om nye læsere stadig får rabatten, er det ikke længere det, jeg lokker med. Nu gør jeg dem i stedet nysgerrige på, hvilken type video det er vigtigst at have på sin hjemmeside. Så nu rammer jeg flere potentielle kunder. Samtidig flytter jeg fokus fra rabat til den kvalitet, jeg står for, hvilket styrker kontakten med de kunder, jeg kan få et langvarigt samarbejde med – fremfor rabatjægere.
Oprindeligt havde jeg både skrevet om videoer til employer branding og kundecases, fordi jeg kan promovere mig selv som den gode interviewer her. Men Majbritt udfordrede mig på, at virksomheder med få eller ingen ansatte kunne få det indtryk, at de ikke var min målgruppe. Så nu fokuserer jeg kun på kundecasene, for de er relevante for alle virksomheder. Og mit budskab er klarere, når jeg holder mig til en videotype hele vejen igennem.
Nu er fokus også kun på, hvordan jeg laver videoerne, hvad kunderne får ud af dem, og hvad de skal forberede ifm. et samarbejde. Ikke hvordan de laver videoer selv.
Majbritt kom både med mindre ændringsforslag og udfordrede mig på det, der ville være besværligt at ændre, og hun er en kompromisløs pitbullterrier. Men alle forslagene havde deres berettigelse, og selv om jeg har været selvstændig i 15 år, er det her min første kampagne, som, jeg tænker, er blevet virkelig god.”
Mikael Johnsen
Indehaver og videoproducent, Click Film ApS